miami

Vi har gjort miami och maxat vår sista dag här. Tidigt fick vi veta att flyget var försenat så nu sitter vi och vänta trötta efter en heldag på "stan". Jag började dagen med en promenad själv på beachen och strandpromenaden till solens uppgång på miami beach.

Därefter åt vi frukost på hotellrummet och tog oss sedan efter lite packande ner till stranden för att bada. Här hittade vi en jättesnäcka! Badade och grävde i sanden. Tog oss upp till poolen och maxade även där. Spelade gigantiskt 4 i rad och badade. Sen checkade vi ut och tog bilen till södra udden. Men vi hittade ingen parkeringsplats så vi drog vidare till bayside market som låg fint utmed vattnet där vi även hade bra utsikt över några av de stora lyxfartygen. Och passade på att leka på en lekplats. Själva market var overpriced och skränigt. Men vi åt en lunch på plats innan vi åkte vidare. På linkon road låg museum av illusioner som vi besökte. Fantastiskt fina målningar! Uppskattat av oss alla. Klara besökte vi cheesecake factory och barnen åt en glass medan vi delade på resans andra och sista cheesecake. Tog oss till flamingo park och lekte av oss innan vi gick tillbaka till bilen. Tanken var att vi skulle en sista vända till bla. Target men vi fastnade i trafiken och bestämde oss för att korrigera kursen till flygplatsen. Med tid att förspilla då planet dessutom är en timme sent, sitter vi här nu alla fyra och stirrar på var sin skärm. Nöjda med dagen.

Nu väntar vi på att vårt flygplan ska komma. För övrigt ett riktigt stort plan med 2 våningar, det kan ju bli spännande.