everglades

Vi lämnar naples bakom oss efter en förmiddag i poolen. Eller jag packade ihop oss och villiam fick inta lifeguard-läge.

Vi styrde kosan mot everglades och slutmål miami. Lite vemodigt då jag inser att semestern börjar gå mot sitt slut.

Planen med dagen var att åka airboats. Vi beslutade oss att åka från väst till öst och äta en snabb lunch innan vi åkte alligator farm, vilken Vi besökte även sist. Tveksam djurhållning här, men vårt fokus låg på alligatorerna och framför allt airboats ute i träsket. Ebbe ville inte vara med. Ville inte se alligatorshowen, och inte åka båt. Efter liten vattenpaus satte vi oss i båten. När vattnet började skvätta ändrades en sur min till en löjligt glad pajk. Trots att han fick vatten över sig så att han fick gå att byta om efteråt. 

På vägen därifrån stannar vi snabbt på Robert is here, för att se om de har kokosnötter. Vi köper en till ebbe som längtat länge efter att ha fått testa.

Vi drog vidare köpte med oss lite mat och styrde mot kvällens och resans sista hotell på miami beach. Motorvägarna är betalcägar, men har tidigare gått att betala på, på plats. Det gick inte här och man är tvungen att ha något som kallas för sunpass, vilket vi inte har. Vi får väl se vad boten landar på.....

Kort kvällspromenad utmed broadwalk och stranden, som jag läste att man impoterat sand till i början på 1920-talet.


























Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Linneasfotolins

80-talist och småstadstjej boende på landet med sin son, man och sina djur. Rättigheterna för bilderna ägs av mig. Kontaktinfo: [email protected]

RSS 2.0